Befőzős

2014. szeptember 10. 11:02 - varenka

Szóval az ajvárról. Az úgy volt, hogy kaptam másfél kiló paprikát, vegyesen sima TV, meg pirosba hajló. Erről eszembe jutott az ajvár, amit ugyan kápiából kell csinálni, de most felesbe tettem bele a pirosba hajló TV-ből is, hadd fogyjon. A recept:

  • 1 kg padlizsán
  • 1 kg paprika (kápia legalább fele legyen, de akár mind)
  • 2 fej vöröshagyma
  • 1 fej fokhagyma
  • 2-3 paradicsom
  • olaj
  • só, bors

 

Mivel én úgy főzök hétköznap, hogy először haza kell érni munkából, ami legeslegkorábban negyed hétkor van este, egy ajvár-befőzést alapból két napra osztok el. Az első este azzal telt, hogy megsütöttem mindent turnusokban. A padlizsánt és az összes paprikát lassú tűzön, a sütőben a rácson néha megforgatva megsütögettem, aztán némi hűlés után mindenkinek lehúztam a héját.

Második este azzal folytattam, hogy a sült padlizsánt, paprikát elnagyolva feldaraboltam, és a turmixgépbe pakoltam. Mellédobtam a paradicsomokat, miután azoknak is lehúztam a héját, és néhány gerezd fokhagymával összeturmixoltam. Itt kóstolás következik, hogy megállapítsuk az optimális fokhagyma-mennyiséget. Én nagyon bátor voltam, és túl sokat raktam bele, ellenék mínusz két gerezd fokhagymával is, de kivenni már nem lehet. Kóstolni viszont itt még igen.

A két vöröshagymát apróra vágom, bő olajban megfuttatom, aztán mehet rá a turmixolt cucc. Só, bors, kóstolás, rotyogás, keverés. Folyton keverni kell, különben szépen pukkan egyet, és még a szemközti fal is paprikás lesz (jó, kicsi a konyhám, de azért ez teljesítmény volt). Folytonos kevergetés közben azért csírátlanítottam pár üveget. Ezt én úgy csinálom, hogy nagyon alaposan elmosogatom őket, aztán kevés vizet rakok az üvegek aljára, és mennek a mikróba 6-7 percre. Mikor kiveszem őket, kilöttyintem a maradék vizet, a többi pedig a hőtől kiszárad belőlük, és kész is. Ezt a műveletet minél később kell elvégezni, különben előfordul, hogy egy lepke megtalálja az egyik üveget és belehal (megtörtént eset, pedig csak negyedórát állt az üveg parlagon), én meg csírátlaníthatok még egyszer.

Kábé egy órát kell rotyogtatni a masszánkat, elvileg be is sűrűsödik, nekem ehhez tegnap este negyed tízkor már nem volt elég türelmem, úgyhogy én 3 kétdecis és 2 háromdecis üveg enyhén folyós ajvár boldog tulajdonosa lettem. Ja igen, a tetejére olívaolaj, fejreállítás, szárazdunszt, maradék nem teljes üveg ajvár vidám elfogyasztása kiflivel.

Szólj hozzá!
Címkék: befőzés ajvár

A bejegyzés trackback címe:

https://haromakobon.blog.hu/api/trackback/id/tr86779395

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása